Дорогі батьки! З Воскресінням Христовим щиро Вас вітаєм! Жити в радості й любові від душі бажаєм! Запашною нехай буде Великодня Паска. І до віку буде з Вами світла Божа ласка! Хай Божа матір Вас охороняє, а Дух Святий здоров'я посилає. Господь дарує Ангела з небес! - Христос Воскрес! - Воістину воскрес!

Колектив ДНЗ.

 Колектив ДНЗ "Малятко"с.Люхча вітає усіх чарівних жінок із святом

весни,із святом 8-БЕРЕЗНЯ


Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати її в родинному колі".
                                          (Ст. 7 п .3 Закону про дошкільну
 освіту )

Роль сім’ї   у    вихованні   дошкільнят

Виховання дітей належить до найдавніших проблем, що їх прагнуло вирішити людство впродовж багатьох історичних періодів. У глибоку давнину виховання вважали чи не одним із найважчих занять, мистецтвом із мистецтв.

Бо це  великий дар природи – продовжити себе і повторити у своїх дітях. І не знайдеться, мабуть, на землі жодного батька, який би не хотів бачити свою дитину розумною, добре вихованою, яка б гідно успадковувала кращі риси батька та матері. Але народжуючи і годуючи дітей ,зазначав Руссо, батьки виконують лише третю частину свого завдання. Вони повинні дати роду людському – людей, суспільству – суспільних людей, державі – громадян. Людина, що може виконати  цей потрійний обов’язок і не робить цього – винна.

Як справжньою годувальницею є мати, так справжнім наставником є батько. Це ті два крила, які підтримують дитину, готують маленьке пташеня до самостійного життя.

« Як сонце і місяць освітлюють землю, так батько з матір’ю  повинні освітлювати добрим прикладом свого життя дітей », - писав свого часу видатний педагог  С.Полоцький.Не менш важливим чинником, що впливає  на розвиток та виховання дитини є дошкільний навчальний заклад. Від гармонізації взаємин педагогів та батьків, від вироблення єдиної стратегії виховання малюка залежить, якою буде  Людина в майбутньому, її розум, душа, а також поведінка, зумовлена наявністю чи відсутністю тих чи інших моральних якостей.

У Законі України « Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 року, що встановлює основні засади державної політики у цій сфері у розділі 3 «Дитина і сім’я» статті 11.Дитина і сім’я вказується, що «Сім’я є природним середовищем для  фізичного, духовного, інтелектуального, культурного, соціального розвитку дитини, її матеріального забезпечення і несе відповідальність за створення належних умов для цього. Батько і мати мають  рівні права та обов’язки щодо своїх дітей. Предметом основної турботи та основним обов’язком батьків є забезпечення інтересів своєї дитини. Виховання в сім’ї  є першоосновою розвитку особистості дитини. На кожного з батьків покладається однакова  відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право і зобов’язані виховувати дитину, піклуватися про її здоров’я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, створювати належні умови для розвитку її природнихздібностей, поважати гідність дитини, готувати її до самостійного життя та праці. У разі невиконання своїх обов’язків батьки несуть відповідальність перед державою і законом.»

Отже, сім’я  є моделлю суспільства  для дитини і на конкретному історичному етапі розвитку відображає його моральні та духовні  особливості.

Сім’я   є природним середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передання культурних цінностей від покоління до покоління.

З перших днів появи дитини на світ сім’я покликана готувати її до життя та практичної діяльності, в домашніх умовах забезпечити розумну організацію її життя, допомогти засвоїти позитивний досвід старших поколінь, набути власного досвіду поведінки і діяльності.

З перших днів свого життя дитина починає поступово всотувати в себе навички вживання у світ і виживання у ньому, опановувати соціальний досвід (соціалізується). Макрокосм цього світу на перших порах зведений до середовища сім'ї, яка передусім несе відповідальність за виховання дитини. Глибинний зміст, масштаб і сила цієї відповідальності обумовлені соціальним статусом сім'ї.

 

З часом дитина розширює сферу своєї взаємодії зі світом, на неї спрямовують свої впливи різноманітні соціальні інститути, які доповнюють, урізноманітнюють виховні зусилля сім'ї. На етапі дошкільного дитинства провідним соціальним інститутом, покликаним забезпечити різнобічний розвиток дитини, є система дошкільнихзакладів. Гармонійна взаємодія їх із сім'єю є запорукою повноцінності буття дитини, розкриття і реалізації її потенціалу, виходу на нові орбітис оціальної реальності. І все-таки найвища відповідальність за виховання дітей у цій взаємодії належить сім'ї.

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Ваша дитина відвідує наш заклад.

Переконливо просимо Вас дотримуватися наших основних умов та правил.

1. Приводити і забирати дитину на ділянку або в групу і віддавати безпосередньо вихователю.

1.1 Приводити і забирати з дошкільного закладу  дитину мають право тільки батьки або особи, які їх замінюють (на підставі юридичних документів), а так само повнолітні родичі з письмового дозволу батьків.

1.2. Приводити і забирати дітей особам у нетверезому стані суворо заборонено.

Режим роботи установи зумовлений виконанням вимог щодо охорони життя та здоров'я дітей і збереження майна ДНЗ.

2. Відвідування батьками установи здійснюється:

- у дні батьківських зборів;

- у дні вечірок і свят;

- в дні Відкритих дверей;

- у будь-який інший час за дозволом завідувача (у випадках необхідності відвідати заняття, режимні моменти і т.п.).

3.У разі відсутності дитини в ДНЗ з будь-якої причини, необхідно попередньо повідомляти вихователя або сестру медичну.

 Для благополучного перебування дитини в установі батьки зобов'язані забезпечити наявність у дитини наступних речей :

- змінні трусики; піжама (в період відключення опалення);

- змінне взуття;

- гребінець пластмасовий.

5. ДНЗ не несе відповідальності за втрату речей, в т.ч. колясок ( місць для зберігання колясок в ДНЗ не передбачено нормами СЕС). Прохання не годувати дітей вранці і не давати з собою солодощів, жувальних гумок і ін. продуктів, колючих і цінних речей (значки, ланцюжки, сережки, браслети і т.д.). Не надягати дорогі речі в ДНЗ, не приносити дорогих іграшок, книг.

6. Батьки зобов'язані своєчасно проходити  з дітьми огляд у фахівців за призначенням медиків і надавати результати обстеження, а також виконувати всі пропозиції освітян, медиків та адміністрації, спрямовані на користь інтересів дитини.

7. Категорично заборонено приносити в ДНЗ будь-які медикаменти, просити педагогів давати їх дитині в період його перебування в дитячому садку.

8. Батьки та особи, які їх замінюють, є повноцінними учасниками педагогічного процесу і мають право брати участь в організації дитячих ранків і розваг, екскурсій для дітей та інших заходів.

9. В цілях створення комфортних умов перебування дитини в дитячому садку, оформлення предметно-розвивального середовища, збереження майна, приміщень і території ДНЗ, батьки та особи, які їх замінюють, повинні сприяти і вносити посильну допомогу у вирішенні господарських питань.

10. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ робити зауваження педагогам та іншому персоналу ДНЗ в робочий час, створювати конфліктні ситуації, провокаційні дії у присутності дітей.

За будь-яких ситуацій , що виникають у Вас переконливо просимо звертатися до завідувача ДНЗ – Мисанець Надії Мечеславівни  в будь-який зручний вам час.

Правила для батьків складено у відповідності з Конституцією України, Законом України "Про освіту", Законом України "Про дошкільну освіту", "Положенням про дошкільний навчальний заклад України", Статуту дошкільного навчального закладу (ясла-садок)  «Малятко» с. Люхча.

 

 

ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

В СІМ'Ї

Всі батьки хочуть, щоб їх дитина виросла здоровою, міцною і сильною, однак часто забувають про те, що здоров'я і щастя наших дітей багато в чому залежить від організації фізичної культури  в дошкільному закладі , сім'ї, школі.

Основне завдання нашої з вами зустрічі - переконати вас в тому, що необхідно піклуватись про правильний розвиток у дитини основних рухових навичок, починаючи з молодшого віку, а також одночасно наочно показати деякі форми фізичного виховання, які ми використовуємо в дитячому садку.

Які ж форми фізичного виховання дітей ми використовуємо в дошкільному закдаді? Це щоденна ранкова гімнастика, гігієнічна гімнастика після денного сну, заняття фізичними вправами під час прогулянок, рухливі ігри, спортивні ,ігри, пішохідні переходи, спортивні розваги, дні здоров'я, фізкультурні заняття згідно розкладу (2 рази в тиждень). Впроваджуємо елементи новітньої методики  М.Єфименка.

Які ж форми занять фізичними вправами з дітьми ми можемо рекомендувати для проведення в умовах сім'ї:

♦   ранкова гігієнічна гімнастика;

♦   ранкова спеціалізована гімнастика (якщо така потрібна);

♦   рухливі і спортивні ігри;

♦   фізкультхвилинки;

♦   заняття з загальної фізичної підготовки;

♦   участь у змаганнях;

♦   прогулянки (піші, лижні, велосипедні);

♦   загартовуючі процедури;

♦   туризм.

Що саме вибрати для фізичного виховання дітей в сім'ї залежить від їх віку, статі, стану здоров'я і фізичної підготовленості.

Коли ж необхідно починати займатися фізичною культурою? Відповідь однозначна - з перших днів життя дитини. Основним періодом занять батьків з дітьми є вік від 2 до 6-7 років, хоча і після цього не слід припиняти занять у сім'ї, незважаючи на те, що в цьому віці з'являються і інші можливості для фізичного розвитку  дитини  -  в  школі,  в  спорттовариствах,культурно-освітніх  закладах,  де  дитина  може  займатися  під керівництвом спеціалістів з фізичного виховання.

Коли і скільки займатись?

Можливість включити в розпорядок дня спільні заняття одного з батьків з дитиною існує завжди. Необхідно приділити дитині кожного дня хоча б декілька хвилин.

Перш за все слід дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поволі звикла до занять, щоб вони стали для неї щоденною потребою.

Ранкові заняття мають ту перевагу, що відразу після сну "розминаються" м'язи тіла, покращується кровообіг. Тривалість ранкових занять не більше 10хв.

До обіду обов'язково дати дитині можливість прогулятись, покататись на велосипеді або самокаті, погратись з іграшками бажано на свіжому повітрі. Якщо є час, можна в ці години провести 15-20хв більш інтенсивне заняття. Після обіду дитина дошкільного віку повинна спати або хоча б спокійно лежати  не менше2год.

Заняття в II половині дня повинні надати дитині більше часу для засвоєння різноманітних рухів з предметами ( іграшками, велосипедом), вправи на гімнастичних стінках, гойдалках тощо.

Вправи перед вечерею - найбільш часта форма занять, так як батьки, як правило, вдома і хоча б один із них може позайматись з дитиною. В цей період є час для оволодіння акробатичними вправами, проведення ігор. Тривалість занять з дітьми до

 6 років - 20-30хв; з 6-7 річними - до 45хв.

Після вечері займатись з дітьми фізичним вихованням не рекомендується. Обов'язково слід використовувати найменшу можливість порухатись разом з дитиною на свіжому повітрі  - частіше всього вона з'являється у вихідні дні.

Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою?

Здорову дитину не треба примушувати займатись фізичною культурою - вона сама потребує рухів і з задоволенням виконує все нові і нові завдання. Ні в якому разі не слід примушувати дитину виконувати той чи інший рух або перетворювати заняття в нецікавий урок. В зв'язку з цим тренування, заняття повинні проходити у вигляді гри, тоді дитина весь час буде знаходитись у гарному настрої. Поступово залучайте дитину у все нові види ігор і забав, систематично повторюйте їх, щоб дитина міцно засвоїла вивчені вправи. Чудово, якщо ви підбадьорите дитину, покажете яка вона міцна, сильна і спритна. Збудити інтерес у дитини до занять допоможе також і демонстрація його вмінь перед іншими членами сім'ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у собі у своїх силах і бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні рухи та ігри. .

Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови.

 В нашому дошкільному навчальному закладі оновленно  ігровий майданчик, в цьому нам допомогли батьки і дідусі  наших вихованців.  Тепер виготовлені батьками вироби прикрашають наш дитсадок. Всім учасникам бажаємо здоров'я, творчих успіхів та натхнення.